...............................................................

...............................................................
...............................................................

2014. május 5., hétfő

Vigyázz, kész, ... szúr!!!

Igen, megcsináltam! Én, a tűfóbiás-hisztis! Hasba szúrtam magam! :D Ki gondolta volna, hogy egyszer még ennek fogok örülni?

Tehát elkezdtem a Gonal adását. A tű hál' istennek kellően vékony, így alig lehet érezni, Az egyetlen aggodalmam, hogy talán kicsit alacsonyan szúrtam. Ezt nemigazán tudom, mert a tájékoztatókban mindenütt az van, hogy oda szúrjak, ahova  az orvos mondta/mutatta. Na, hát, az én dokim semmi ilyet nem mondott. A videókon látottakból indultam ki, de talán mintha lecsúszott volna, mert a köldököm vonala alá ment jobb oldalra. Na majd holnap feljebb lövök! :D
Most tiszta büszke vagyok magamra. 

Ezzel tehát elkezdődött a stimuláció, habár...

Habár. Továbbra is idegesít a SOTE-s, húsvét utáni lelet, konkrétan a 3,5-ös tsh. Fogtam tehát magam, és ma reggel még a stimu előtt elnyargaltam a privát laborba. Kértem prolaktint, tsh-t, szabad T3 és T4 hormonokat. Újabb 10 ezresnek intettem búcsút, de cserébe délután fél 4-kor az elektronikus postaládámban landolt a lelet. Hát nem lettem boldog: prolaktin 640 az 566-os felső határ mellett (itt más mértékegységet használnak, mint a SOTE-n), T4 jó, T3 már picit magas. És a tsh 3,14. Ja, mint a "pí". :P Hát ez nem jó hír. Intézetis doki szerint ugye elvileg csak szigorúan 3 alatti tsh-val van értelme a dolognak. Csak azért indultunk el a stimuval, mert ő csak az 1 hónappal ezelőtti 1,7-es értékről tud, a 2 héttel ezelőtti 3,5-ről és erről a kis píről nem. 

Ideges lettem, naná. Hogy a fenébe? Miért? És mit tegyek, hogy jobb legyen? Oké, lejjebb ment, és ha csak ugyanilyen tempóval csökkenne a  következő 2 hétben, beültetésre akkor is 3 alá olvadna az érték. De az azért messze nem ideális. Plusz pénteken reggel megyek az intézetbe első ultrahangra és vérvételre. Ha jól tippelem, megnézik a tsh-t is, mivel hogy szűk keresztmetszet volt...

Van tehát 4 napom helyretenni. Hehe... De hogyan? Törtem a fejem. Meg azon is, hogy mi az oka, mert az okot könnyebb megszüntetni. Mi történt, amikor lement 1,7-re, és mi utána, amitől újra felment? Pörgettem fejben: miket szedtem, milyen adagban, mit mikor kezdtem el... És bevillant!

A nyomorult grapefruit/echinacea csepp! Amikor leugrott az érték 1,7-re, akkor kezdett hatni a prolaktinra maximális adagban szedett gyógyszer, plusz a frissen elkezdett Euthyrox, ami direkt a pajzsmirigy miatt kell. SOTE-s doki szerint az kizárt, hogy az Euthyrox ilyen gyorsan, 2 hét alatt hasson. Na, amit rólam mondanak (pláne ő), hogy tutira úgy van, vagy biztosan nem lehet úgy, arról mindig ki szokott derülni, hogy nálam pont az ellenkezője működik, ilyen hülye szervezetem van, csak ő mindig elfelejti ezt. Tehát tutira a gyógyszerek működtek. És amikor visszaugrott 3,5-re a nyomi tsh, akkor kezdtem előtte kb. 4 nappal újra intenzíven dönteni magamba a cseppeket. Azóta kb. 1 hete pár napra kissé elhanyagoltam, de most vérvétel előtt vagy 2-3 napig megint szedtem. Tehát kevesebb ideig, így nem tudott még annyira felmenni a tsh.

Hogy honnan szedtem ezt az elméletet? Amikor télen nagyon köhögtem, nem akartam gyógyszert szedni, kerestem gyógynövényes megoldást, és minden szóbajöhető terméken szerepelt, hogy pajzsmirigy problémák esetén nem javasolt. Persze a graprefruitos cuccot is megnéztem, most újra, de nem ír semmi ellenjavallatot a tájékoztató. De most már nem értem be ennyivel, ismét Gugli barátomhoz fordultam. Először olyat találtam a graprefruit felsorolt hatásai között, hogy jótékonyan hat a hormonháztartásra, csökkenti a noradrenalin és dopamin szintjét. Ezek ugye mellékvese hormonok, és vicces, most jut eszembe, hogy mintha talán épp ellenkező hatásúak lennének ugyanabban a folyamatban? Ebben nem vagyok biztos mondjuk. De a lényeg, már hormonokról is szó esett. Aztán jött a bomba, egy másik tájékoztató szerint a cseppek segítenek a pajzsmirigyproblémák rendezésében. Bingó!

Ugyan elvileg segítenek, na de ha én már eleve szedek kétféle gyógyszert, ami erre vagy erre is hivatott, és mellé eszek valamit, ami szintén belekavar a folyamatba, akkor könnyen lehet, hogy túlzásba visszük a dolgot. És mivel a tsh valójában nem pajzsmirigyhormon, hanem a pajszmirigyserkentő hormon, amit az agyalapi mirigy termel, vagyis leegyszerűsítve a szervezet ezzel irányítja a pajzsmirigy működését, talán nyomi szervezetem azért emelte meg ismét a tsh-mat, mert a két gyógyszer és a cseppek már túl soknak bizonyultak együtt, és próbálta helyrehozni a dolgot.

Most ebben bízom, így azonnali hatállyal felfüggesztettem a cseppek szedését. Meglátjuk mi lesz. Ha pénteken nem is néznek tsh-t, 1 hét múlva privátban újra megnézetem, hogy igazoljam az elméletet, esetleg megdöntsem azt.

A lelet egyetlen jó híre: mérettem CA 125-öt is. Ez egy tumormarker, de amiért én kíváncsi voltam az értékére, annak az az oka, hogy az endometriózis nevű betegség jelenlétére is tud utalni. Mivel 1 éve emiatt műtöttek, és igazolódott, hogy korábban aktív volt a betegség a szervezetemben (ezért is záródott el ugye mindkét petevezetékem, ami a lombik fő oka esetemben), nálam ez nagyon is valós veszély lehet. Mostanában részben produkáltam klasszikus tüneteket, így tartottam tőle, hogy esetleg kiújult a betegségem, de az érték a korábbiakhoz képest most lett a legalacsonyabb, bőven a határon belül, tehát nem valószínű, hogy épp most harapódzik el bennem ez a gusztustalan kórság.

Na, mára ennyi, jelentkezem majd, ha lesz valamilyen friss fejlemény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése