...............................................................

...............................................................
...............................................................

2014. május 26., hétfő

ET + 4

Ez egy eseménydús nap volt.

A hétvégi rosszullétek és görcsölések, valamint az egyre növekvő hasam miatt délelőtt felhívtam az orvosomat. Illetve csak akartam, mert mint kiderült (és én erre számítottam már), szabin van. Nos, ezzel le is hullott a lepel a titokról, hogy miért is nem lehetett 5 naposig elvinni az embriókat. Hmmm...

Mindegy, asszisztens roppant kedves volt, az eddiginél részletesebben elmagyarázott mindent, illetve kikérdezett, majd közölte, hogy melyik másik doktor lesz a segítségemre. Neki beviszik a kartonomat, hogy képbe kerüljön, aztán fél óra múlva telefonáljak, ha addig nem hívna, de minden valószínűség szerint a doki fog hívni.
Így is volt, kb. 15 perc múlva hívott a doki, megkérdezte mi a helyzet, majd megkért, hogy menjek be az intézetbe, megnéz, és megbeszéljük mi legyen.
Én beszéltem Vele, Ő hazaszáguldott, majd mentünk az Istenek hegyére. Alapos ultrahang, jó sok felvétel, a doki meg is tapogatta a terhes méretű hasamat, megnézte a pulzusomat, majd átmentünk az irodájába. Ott alaposan és kedvesen tovább faggatott, ellenőrizte a kartonomban újra az adatokat, majd elmagyarázta, hogy mi a helyzet:
MÉG nem hiperstimuláció, de valóban arra utalnak a jelek, hogy az is lehet belőle, így oda kell nagyon figyelni. Valóban van folyadék a hasban, de még nem vészes mennyiség, azért érzem meg ennyire, mert vékony vagyok. Ha lennék 75-80 kg, észre sem vennénk, így viszont nyom, és látványos. A petefészkek is valóban meg vannak duzzadva, de a 10 x 10 cm-es méret a kritikus határ, nekem meg 5 x 5 és 7 x 7 cm-esek. A folyadék pedig élettanilag normális, és innentől valami fejtegetésbe kezdett (ami nekem zavaros volt kissé, ezért nem biztos, hogy jól idézem), hogy a tüszőből kialakuló sárgatest a hcg hatására folyadékot termel, ez normál ciklusban is így van, de képzeljük csak el, hogy nekem 17 tüszőm volt, ennyi sárgatest lett, és azok hányszor annyi folyadékot termelnek.
De a lényeg, és számomra szívderítő elmélet: szerinte jó eséllyel a hétvégi extra rosszulléteket az okozta, hogy megtörtént a beágyazódás, elkezdett termelődni a hcg, és ez készteti a sárgatesteket erre a folyadéktermelésre (ezt mondjuk továbbra sem értem :)). Ezt többször is elmondta, hogy ő bízik benne, hogy erről van szó, mármint hogy megtörtént a beágyazódás, és ezzel kimondta azt, ami a hétvége folyamán ugyan nagyon-nagyon halványan bennem is felmerült, de nem mertem még gondolatban sem megfogalmazni.
Mindenesetre igyak sokat, mérjem a távozó folyadékot is (barátkozzam meg egy befőttes üveggel), mérjem a súlyomat, szedjek Aspirin protect-et, és holnap meg szerdán hívjam fel (a mobilszámát is megadta, mert holnap szabin lesz), és ha kell, legfeljebb bemegyek megint, és kapok infúziót. Kérdeztem a fehérjéről, hogy mégis mennyit kellene ennem, azt mondta nem kell erőltetni, csak amennyi jól esik. Így maradok a táplálék formájában való bevitelnél, nem állok át fehérjeporra.
Akart írni egyébként Bromocriptint is, így gyorsan felvilágosítottam, hogy folyamatosan szedem a Norprolac-ot.

Az Aspirin protect egyébként megnéztem, a lehető legjobb ötlet volt, mert javítja a méhnyálkahártya vérellátását, csökkenti a méhösszehúzódások számát, így segíti a beágyazódást, illetve utána a kilökődés esélyét csökkenti.

Hát ez van. Utána még a házidokihoz elmentem a táppénz miatt, megbeszéltük, hogy a tesztig mindenképp táppénzben tart, és utána meglátjuk, hogy hogy érzem magam, és mit javasolnak az intézetben.

Most sokkal nyugodtabb vagyok, és nagyon-nagyon remélem, hogy a dokinak lesz igaza azzal, hogy már terhes vagyok. :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése