...............................................................

...............................................................
...............................................................

2018. február 4., vasárnap

Most mi legyen?

Ott tartunk tehát, hogy 2016 szeptember legelején jártam egy infrakamerás vizsgálaton, illetve általános nőgyógyászati felmérésen, elsősorban azért, hogy kiderüljön, szükséges lehet-e a lapar az endometriózis miatt. Noha ez tisztázódni látszott (méhfalban lévő, nyilvánvalóan nem műtethető helyen talált pici telepeket), meglepő eredmények is születtek: a beleknél és a combokban lévő seprűvénáknál találta állandó gyulladás nyomait, ami állítólag ételérzékenység miatt állhat fenn, és ezen a fronton kell továbbmenni.

A doki szerint ez a gyulladás lehet az oka a meddőségnek, és ennek az okát kell kiiktatni hosszabb időre ahhoz, hogy egyáltalán terhességről beszélhessünk. Mindezek mellett persze az egyéb problémáimról is kérdezett, amelyek közül a pajzsmirigyalulműködés és az inzulinrezisztencia érdekelte jobban. A pajzsmirigy megbetegedése (mivel autoimmun eredetű) az infrafelvételen is látszott. Az IR leleteimet meg nagyon szerette volna látni, de azokat elfelejtettem magammal vinni, mivel fel sem merült bennem, hogy a kért vizsgálat mellett komplett kezelést is akar majd a doki elrendelni, ezért minden érdekelni fogja (hiába no, annyira hozzá vagyok már szokva, hogy én keressem a lehetséges okokat és megoldásokat, hogy az valahogyan sosem jut eszembe, hogy ha egy bizonyos vizsgálat vagy kezelési módszer miatt megyek is csak egy új orvoshoz, ő attól még lelkes lehet és segíteni akarhat a teljes kép átlátása után egy komplett terápiával :)).
Mindenesetre elmeséltem neki, hogy nálam az IR korábban nem volt különösebb gond, sőt, annyira enyhe fokú volt, hogy csak gyógyteát, illetve diétát és mozgást rendeltek rá. Abba is beavattam, hogy még ezt a kezelést is csak többé-kevésbé sikerült tartani, viszont a beszélgetésünk idején már hónapok óta tartó glutén- és tejmentes diétán voltam (amit azután kb. 2 héttel hagytam abba).

Végül emlékeim szerint nagyjából az alábbi rendelvényt kaptam: a pajzsmirigyre D3 krém és Bioptron lámpa használata, az IR-t lehetőleg nézessem meg, mert lehet, hogy már gyógyszerre is szükségem lenne, de addig is szedjek rá Diazulint, ami egy komplex gyógynövénykészítmény. A petefészkeimen lévő, PCOS-szerű peteérési gondokra utaló göbök miatt, illetve az ingadozó, de sokszor rövidke ciklusaim miatt valami peteérést segítő gyógynövénykészítményt; míg a menzesz előtt jelentkező, progeszteronhiányra utaló pecsételések miatt növényi progeszteron, azaz Women's Cream használatát írta elő. Illetve nézessem meg az ételérzékenységet, a kolléganője megcsinálja a tesztet, és az alapján diétát is javasol majd, azt legyek kedves tartsam be. A hormonjaimat, illetve az IR-t azt hiszem kb. 3 hónapnyi ilyen vegyes kezelés után tervezte ellenőrizni, illetve kérte, hogy amit majd az ételintolerancia teszt kidob eredményként, azokat az élelmiszereket szigorúan kerüljem legalább 1 évig. Továbbá az IR miatt erősen forszírozta az arra vonatkozó diéta újrakezdését is. Na, eddigre már erősen pattogzott nálam a cérna, és megkérdeztem, hogy ha a glutént kerülnöm kell az endometriózis miatt, de az IR-nek is megfelelően kellene étkeznem, akkor mégis hogyan táplálkozzam. A doki magától értetődő válasza az alábbi volt: paleolit étrend. Na ja, mondja ezt nekem egy túlsúlyos doki, akinek egy jó 45-50 perces beszélgetésért és vizsgálatért a havi fizetésem egyharmadát hagytam ott, pedig nem volt rossz fizetésem... (Azaz bagoly mondja verébnek, hogy milyen fontos az egészséges táplálkozás, miközben kettőnk közül inkább neki van olyan jövedelme, amiből a horrorárú paleolit diéta finanszírozható).

Mindezek után persze kissé le voltam lombozva, de elmentem az ételintolerancia vizsgálatukra is. Az már tényleg nevetséges volt: az ún. biorezonancia alapú vizsgálatról beszélünk. Azaz egy géppel összekötött ceruza alakú fémrudat szinte megpróbálnak keresztül tolni az ember tenyerén, olyan erővel nyomják bele, és ez alapján a "jelátadás" alapján a számítógép azonnal közli mire érzékeny az illető ember. Ez volt az első sokk a vizsgálat kapcsán, de aztán jöttek a találatok, amiktől végképp bealéltam. Glutén, és az összes gabonaféleség, kétfajta E betűs vegyület, abból az egyik (E250 vagy 251) a leggyakoribb tartósítószer, a másikról (E910 vagy 920) pedig még keresgélés után sem tudta megmondani az asszisztens, hogy micsoda, de azt mondta olyasmi lehet, mint az a viaszos anyag, amivel sokfajta gyümölcsöt bevonnak (de ez nem biztos, csak találgat - naccerű, ilyen egy megbízható vizsgálat!). (De most komolyan, legalább 1 évig szigorúan ne fogyassszam, de azt sem tudom, hogy mit... :P) Volt aztán élesztő és az összes gombaféleség, fahéj, kávé, és végül az igazi finomság: az összes fajta bors.
Teljesen készen voltam a vizsgálat után. Egyrészt inkább éreztem kuruzslásnak, mint orvosi vizsgálatnak, másrészt a találatok alapján kb. lassan sehol semmilyen feldolgozott vagy más által készített élelmiszert nem fogyaszthattam volna, mert mondjuk még egy grillezett csirkemellre is tesznek borsot még egy paleolit étteremben is.

Na, miután ilyen remek eredményeket kaptam ezeken a megbízható vizsgálatokon, végképp nem tudtam mit csináljak. Oké, talán a lényeg megvan: ha igaz, amit a doki mondott, és nem csak bekamuzott valamit, akkor műtét nem kell. Az IR-t tényleg ideje lenne megnézetni, végülis a Diazulint is szedhetem addig. A Women's Cream-et már korábban is használtam egy ideig, ez ellen nem volt kifogásom, így üsse kavics alapon még a peteérést segítő gyógynövénykészítményt is megvettem. Eleinte a Bioptron lámpázáshoz is pozitívan álltam, de abból végül nem lett semmi.
Igazából a lelkesedésem akkor lohadt le, amikor megvettem ezt a peteérést támogató cuccot (és én hülye, persze utolóag!) megnéztem az összetevőit, illetve utánaolvastam, hogy mi mire jó, hogyan működik. És aztán baromira berágtam, mert már megint egy olyan gyógynövénykészítményt kaptam, ami elvileg az agyalapi mirigyre hat. Holott világosan elmondtam, hogy beteg az agyalapi mirigyem, jóindulatú daganat van benne 15 éve, és ennyi ideje gyógyszerezik, mégsem gyógyul meg. Erre gondolja majd bekapkodok mindenféle vackokat, amikben gyógynövények vannak, sosem végeztek velük klinikai vizsgálatokat, csak a népi megfigyelések útján sejtik, hogy az agyalapi mirigy működését befolyásolva hatnak, de azt pontosan nem tudják hogyan? Miközben ha valami nagyon eltolódik az agyalpi mirigyemben lévő daganattal, akkor annak agyműtét, és hónapokon át tartó kórházi kezelés lehet a vége? Na jó, lehet, hogy ez így kissé túlzás, de akkor is: eléggé hülyének kellene lenni ahhoz, hogy az évek óta pontosan beállított gyógyszerezésem mellé valami gyógynövényes bogyót szedjek, amiről az sem világos (mármint nem nekem, hanem a gyártónak sem), pontosan hogyan működik, csak annyit lehet tudni, hogy az agyalapi mirigy működésébe szól bele.

Na, ezek után megcsappant a bizalmam, és ezokból, illetve lustaságból, na meg a nonszensz diétás elvárások miatt (no glutén, de azért IR kompatibilis legyen, közben meg még borsot és tartósítószert sem ehetek, azaz semmilyen kaját nem szerezhetnék be se boltból vagy akár még csak étteremből vagy ételfutártól sem) csak a javasolt dolgok egy részét tartottam be, illetve a dokihoz soha többé nem mentem vissza. A glutént igyekeztem kerülni, de azért próbáltam az IR-nek megfelelően is étkezni, habár a terheléses vizsgálatot nem végeztettem el (ezt mondjuk kellett volna, tudom!).
A borsot, gombát, fahéjat, stb-t amennyire lehetett, igyekeztem kerülni, de kiiktatni nem tudtam mindent teljesen. Egy doboz Diazulint beszedtem, de többet sem. A D3 krém még mindig megvan, nem használtam el, mivel Bioptron lámpát sem vettem. A Women's creamet azóta is használom, de a peteéréssegítő bogyót talán ki is dobtam, mindenesetre természetesen nem szedtem be.

És hát mélységesen elkeseredtem, mert azt éreztem, hogy nem tudok kihez fordulni, nincs egy orvos sem, aki normálisan foglalkozna velem, és nem csak a saját vesszőparipáin lovagolna (mint például a petevezetékeim eltávolítása); vagy úgy állna hozzá, hogy majd a másik (Kaális) orvos mindent kézben tart, ő nem szól bele; ne adj' isten nem csak kihasználni akarná, hogy végső elkeseredésemben már alternatívákat próbálok keresni (és húzna le komoly összegekkel valami állítólag jól működő vizsgálatokkal).

Mindezek következményeként egy időre felhagytam azzal is, hogy megoldást keressek, és hol dühöngtem magamban, hol meg azon keseregtem, hogy mit tudnék még tenni, ha semmi és senki nem segít?
Ezt a hangulatot legyőzve, vagy inkább meghazudtolva került sor a tavaly júniusi újabb FET-re, amikor is meggyőztem az orvosomat, hogy ne ugorjunk még neki a műtétnek, amit annyira forszíroz, inkább próbálkozzunk újabb két embrióval, hátha most végre sikerül, hiszen legutóbb már elindult valami. Mint az már ismert, nem jöt be a dolog. Ezután következett a tavalyi sűrű év, amiről tegnap írtam. De az összes elfoglaltság ellenére sem lehetett sokáig halogatni, ki kellett találnom, hogy merre tovább.

Legközelebb tehát azt mesélem el, hogy mik voltak a következő lépések, amikkel próbálkoztam. Egyben lassan utolérem magam a meséléssel, és végre jelenidőbe kerülnek majd az új bejegyzések.
Pár nap múlva újra jelentkezem majd, addig is az erő legyen veletek! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése