...............................................................

...............................................................
...............................................................

2015. december 6., vasárnap

ET+3: a 6. nap

Mi is történt ma?

Kezdjük a tegnappal:

5. nap:
120 órával a megtermékenyítés után. A szedercsíra közepén megjelenik egy üreg. A sejtjei kétfelé kezdenek válni, kialakul egy külső és egy belső sejtcsoport, ez lesz a hólyagcsíra, a blasztociszta. A belső sejtcsoportból (embrioblaszt) lesznek a csíralemezek, majd a magzat és később a baba. A külső sejtrétegből (trofoblaszt) lesz majd a méhlepény. A hólyagcsíra falából  fog majd kialakulni a külső magzatburok (chorion).


1. Korai blasztociszta
2. Blasztociszta


Ezek után ma:

6. nap:
144 órával a megtermékenyítés után. Bővülő hólyagcsíra vagy hatching-elő (a védőburokból "kikelő")  blasztociszta stádiumban kell lennie. 


1. Bővülő hólyagcsíra
2. Hatching-elő hólyagcsíra

(Forrás:
http://www.reprofit.cz/hu/ivf/vyvoj-embrya és
https://piszenpisze.hu/terhesseg/mindenfele/petesejttol-az-ujszulottig-i-resz/)

Nos, tehát, elvileg az embriók ma szabadultak ki a burokból, hogy aztán megkezdhessék a beágyazódást. Őszintén remélem, hogy ez volt a mai leglényegesebb történés. :)

Ezen kívül nem sokat tudok elmondani, ma bevásároltunk, főztem, és pihentünk.

Ami a testi dolgaimat illeti, van már egy-két érdekes dolog, de ezek egyelőre még nem lehetnek tünetek.

1. Cicik: újra elkezdtek végre nőni, és érzékennyé váltak, ez azonban csak a progeszteronpótlás eredménye, hiszen a beágyazódás még csak most kezdődik, a szervezetem még nem "tudhat" róla, hogy ott vannak az embriók.

2. Kajálás: hát, ezen a téren elkeserítő változások vannak. Az, hogy rengeteget eszem, nem meglepő, alighanem elsősorban az új vitaminkomplex magas B12 tartalmának köszönhető elsősorban. Viszont mostanában csak a fűszeres, intenzív izű dolgokat vagyok képes megenni, így az elmúlt 3 napban sok fogyott ajvárból, tejszínes tormából, chilis barbecue szószból, jó kis ecetes káposztasaliból (kizárólag a tormával együtt, így a kettő együtt nagyot üt :)), hagymából, füstölt kolbászból és csemege ubiból. Az utóbbit szinte klasszikus terhestünetként, 3 napja főleg magában fogyasztom, egyre nagyobb mennyiségben. Ha nem lenne teljesen korai, erre már simán ráfognám, hogy biztos nem véletlen. :)

3. Illatok: ma először mintha érzékenyebb lennék a szokásosnál az illatokra.

4. Hasfájás: hát, továbbra is van, sőt, mintha több lenne, menzesz előtti jellegű. Meg is emeltem a magnézium adagot.

Hát, kb. ennyi, amit most el tudok mondani. Fotót sajátot most nem is hoztam, most az embrió fejlődési fotókat kapjátok. :)
Jövök holnap is, jó éjszakát!

6 megjegyzés:

  1. Szia, annyira jó olvasni a beszámolódat, főleg mert fej-fej mellett haladunk. Nekem is dec.03-án volt a beültetés az ikrekkel. ;) Nagyon szorítok Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Ez tök jó, akkor egy kalappal, mit kalappal, szippantós kocsinyival neked is! Örülnék neki, ha így kommentekben majd beszámolnál róla, hogy nálad mi a helyzet! Egyébként hol vagy, esetleg a Kaáliban te is?

      Törlés
    2. Köszi! ❤️ Kaáli, Bp-Sajgónál, 3inszem után ez az első lombikunk. Én őszintén szólva semmit sem érzek eddig...szinte aggódom is. Nagyokat pihengetek, figyelek arra, hogy mit eszem, sokat iszom...és a karácsonyi dekó itt is megy! 😉

      Törlés
    3. Akkor jó eséllyel találkoztunk is csütörtökön. :) Én dél körül kerültem a műtőbe, de negyed 11-től ott voltam kettőig. Sajgót nem is ismerem, persze miért is ismerném. Érezni meg nem is kell semmit, amiket én érzek, azok sem a babától vannak még (nem is lehetnek), épp csak én már mindent megfigyelek. :)
      Na hát, akkor megy a drukk neked, aztán tényleg írj majd légyszi! Jössz/mész majd vérvételre? Lehet ott majd összefutunk? :)

      Törlés
  2. Magnéziumból a magne B6 nagyon keveset tartalmaz. Én magnerot-ot szedtem a terhesség alatt. Vagyis szedtem én mindent, de ez a legjobb.

    VálaszTörlés
  3. Eredetileg én is magnerot-ot akartam helyette, de direkt megkérdeztem a gyógyszerészt, hogy minek a legjobb a felszívódása, erre mondta a magnesolve-ot. Gondolom mivel vízben oldódó por. De az adagolást még megnézem. Ma még megiszok egyet, az tuti.

    VálaszTörlés