...............................................................

...............................................................
...............................................................

2018. március 14., szerda

Kis lépések

Érkezik a legfrissebb helyzetjelentés. Mondjuk nincs túl sok minden, amiről jelenteni tudnék. :)

Gasztroenterológia

Őszintén szólva valahogy kissé lelohadt a lelkesedésem. Ki érti ezt? :D Most ugye ott tartok, hogy a nem teljesen kielégítő orvosi látogatáson útravalóul kaptam egy tételes listát azokról a vizsgálatokról, amiket el kellene végeztetnem, majd ezek eredményével egy megbeszélésre visszafáradnom (bár az a mai napig nem hagy nyugodni, hogy speciel ez a mondat pont nem hangzott el :D). 
Életem Pasasával való megbeszélés eredményeként is abban maradtunk, amiben FElla és Vercingetorix nevű kedves olvasók hozzászólásai is nagyjából megerősítettek: ami viszonylag egyszerű vizsgálat, és pláne önmagában is képes kizárni vagy megerősíteni dolgokat, azokat megcsináltatom, de a tükrözésekre alighanem nem fogok benevezni, hacsak a többi lelet alapján nem tűnik különösen indokoltnak. Így a vérvétel, (esetleg a székletvizsgálat, habár az teljesen fujj! :D), és a kilégzéses tesztek maradtak fenn a rostán. Az ultrahangot illetően teljesen egyet kell értsek FEllával, én is futottam bele olyanba, hogy kb. 2 nap eltéréssel két orvos homlokegyenest mást mondott a látottakra, és igazából egyébként a mai napig nem tudom, hogy melyiknek volt igaza....
Nos, ezen vizsgálatok ügyében annyi előrelépés van, hogy jövő héten csütörtökön és pénteken megyek laktulóz és fruktóz kilégzéses tesztre. A laktózt addig hanyagolom, amíg a vérvételből a kazeinhez való viszonyom ki nem derül. 
Jövő héten pedig keresek időpontot a vérvételre is.

Hormonológia/Doktornőiológia

Jajj, hát itt újabb vicces események várhatóak, már nagyon izgulok miatta. :) Véleményem szerint ma vagyok az ovuláció utáni 3. napon, és az a megállapodás, hogy a progeszteronos vérvétel időpontja olyan módon kerül meghatározásra, hogy én az 5. emelkedett hőjű napon elküldöm a hőgörbémet a doktornőnek, ő pedig ez alapján mondja meg, hogy pontosan mikor menjek el a laborba. Ez egyébként az ovulációt követő 7. nap kellene, hogy legyen. Na most ezzel az a fő probléma, hogy ha jól tudom (márpedig nagy valószínűséggel jól tudom) a peteérésem napját, akkor ez a bizonyos vérvételre ideális nap a hétvégére esik, méghozzá vasárnapra. Esetleg szombatra. Ugyanis valóban elég jól szoktam tudni, pontosan mikor ovulálok, illetve mindig utólag igazolódik be, hogy mikor ovuláltam, a mostaninál azonban okozott egy kis kavarodást az, hogy épp előtte 1 vagy 2 nappal kaptam az oltást. Márpedig az oltás, bár nem lázasodom be tőle, pontosan két napra mindig megdobja a hőmet, ez jól látszik az előző ciklus hőgörbéjéből is. Vagyis most pont elfedte azt a bizonyos egyértelmű megemelkedést a hőmben. Ezzel együtt olyan szempontból teljesen mindegy, hogy múlt szombaton vagy vasárnap volt-e  a peteérés, hogy innentől számolva  a 7. nap mindenképp hétvégére esik, sőt, ugye már holnaptól hétvége lesz kivételesen, azaz a legelső időpont, amikor el tudok menni a vérvételre, mindenképp a hétfői nap lesz. Csak ugye azt nem fogjuk teljesen biztosan tudni, hogy az hanyadik nap lesz, bár én olyan 95%-os valószínűséggel merem állítani, hogy a nyolcadik. Alapvetően tehát ugye nem kérdés, hogy mikor megyek vérvételre.
Ettől függetlenül viszont lehet, hogy azért el kellene küldenem a hőgörbémet a doktornőnek, mert simán elképzelhetőnek tartom, hogy ő az eredmény megfelelő módon való értelmezhetősége miatt ragaszkodna a 7. naphoz. Vagyis lehet, hogy azért nem ártana, ha áldását adná arra, hogy a 8. napon megyek, nehogy a végén majd azt vágja a fejemhez, hogy mihez kezdjen ő egy 8. napi értékkel, a 7. napira lett volna szükség mindenképp. 
És a dolog innentől válik igazán érdekessé, ugyanis különböző okok miatt összességében olyan cikkcakkos lett a görbém, hogy abból csak én látom normálisan, mikor is lehetett a peteérés pontosan. A cikkcakkolásnak több oka is van, egyrészt az említett oltás miatti hő(meg)emelkedés, ebből kettő ilyen van, egy a ciklus elején, egy meg ugye pont a közepén. Volt ezen kívül alvás miatti eltérő hő is, a ciklus elején ugyanis nem voltam hajlandó hétvégén is negyed 7-kor ébreszteni magam (magunkat) csak azért, hogy azonos időpontban mérhessek, mint ahogyan az szabályos lenne. Kicsivel a peteérés előtt viszont volt egy olyan reggel, amikor a szokottnál másfél órával korábban ébredtem, és onnantól forgolódtam, és 15 percenként nézegettem az órát: ennek a következménye egy újabb havas hegycsúcs lett a görbén. Mivel az átlagosnál kissé rövidebb ciklusaim vannak, és általában a 12. nap környékén ovulálok (most szerintem végül a 13. volt) ez a négy eset, összesen 7 napnyi átlag feletti hő már teljes mértékben összekuszálta a görbémet. Ha én ezt elküldöm a doktornőnek, ő tutira ki fog akadni, hogy vagy nem is volt peteérésem, vagy nagyjából a 8. ciklusnapon lehetett... Neki elmagyarázni, hogy az oltások meg az alvás okozta a katyvaszt... Hát na, valahogy úgy érzem nem lenne vevő a hőgörbe interpretálásomra. :D
Így aztán erősen tanakodom még, hogy mi legyen, megfussam a kört a doktornővel, vagy csak menjek el a vérvételre, esetleg még a leletért is én magam, úgy mint végül az előző esetben is, és csak akkor szóljak neki, ha nem lesz jó az érték. Hajlok erre a változatra, de őszintén szólva a múltkori kis asszónk után a kisördög is erősen bennem van, és szívesen vitáznék újra egy jóízűt a doktornővel. Az egy dolog, hogy kölcsönösen felidegesítjük ilyenkor egymást, de ezekből a csörtékből tudom csak meg, hogy alapvetően hogyan gondolkozik a dolgokról, és mennyire érdemes arra számítanom, hogy ha szükséges, a végén valóban használható kezeléssel fog előállni, amiben esetleg még az én sajátosságaimat is figyelembe veszi majd.

Hát, ennyi van jelenleg. A hosszú hétvégében jövök még, ha minden jól megy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése