...............................................................

...............................................................
...............................................................

2018. március 5., hétfő

Helyreigazítás

Kissé higgadtabban immár, újraolvastam a legutóbbi, "Beletenyerelős" posztot, és van egy olyan érzésem, hogy egy dolgot félreérthetően sikerült megfogalmaznom, amivel esetleg sikerült is megbántanom embereket, ezért szeretném most megmagyarázni is, azon túl, hogy természetesen mindenkitől elnézést kérek, akit ezzel a megfogalmazással esetleg megsértettem.

Amikor arról dohogtam, hogy mennyire nincs kedvem 7 lombik után egy ekkora kihívást és ennyi időt igénylő új kivizsgálási és kezelési körbe fogni, amit a gasztroenterológiai vonal jelentene, sikerült egy ilyen mondatot leírnom:
„Mások az első-második lombikból teherbeesnek, és nekem 7 beültetés után még ezzel is kell szerencsétlenkednem?”

Utólag látom, hogy ez így nagyon úgy hangzik, mint az az indulat, ami a sok éve sikertelenül küzdő meddő nőkből tör ki, amikor a segélyért gyermeket vállaló, vagy a baba számára hasonló módon kilátástalan helyzetbe gyereket szülő, kb. két perc alatt teherbe esni tudó anyákról mondják azt elítélő-irigy-kétségbeesetten, hogy neki bezzeg nincs gondja a teherbeeséssel! Természetesen a legkevésbé sem így értettem, hogy mások az első-második lombikból teherbe esnek. Amikor leírtam, még csak fel sem merült bennem, hogy ezt a bezzeg!-et bele lehet érteni a mondatba, esküszöm, tényleg csak utólag átolvasva a szöveget jöttem rá, hogy akár ezt is bele lehet gondolni.
Én valójában arra gondoltam - csak nem sikerült normálisan kifejtenem, mert még eléggé "idegállapotban voltam" -, hogy maga a lombik már nem útkeresés, hanem megoldás kellene, hogy legyen. Az a normális, hogy a hosszú sikertelenség, az okok keresgélése, majd megtalálása után jön a lombik, és (legalábbis a többségnek) ez már azt jelenti, hogy 1-2 alkalom, netán macerásabb esetekben max. 3-4 alkalom, és összejön a baba. Ez így normális, így kellene működnie és többnyire így is történik; és azon akadtam ki, hogy úgy fest, nekem 7 beültetés után is még mindig csak az okok keresgelése jön, méghozzá egy elég hosszúnak és fájdalmasnak ígérkező tortúrával, amihez az eddigiek után úgy érzem nem csak kedvem, de erőm sincs már.
Remélem így már világos, hogy mit akartam mondani, és senkit sem bánt a dolog. Még egyszer: ha valakit megbántottam, elnézést kérek!

Őszinte leszek: természetesen valóban irigykedem mindenkire, akinek 1-2 (3-4-5-6-7) beültetés is elegendő volt a sikerhez, de ebben az irigységben nincs semmi rosszindulat, tudom jól, hogy aki már eleve a lombikig eljutott, az sokat szenvedett a babáért és igazán nagyon, szívből akarja. Az a baba jó helyre érkezik, mert nagyon fogják szeretni, és jó, hogy már megérkezik/megérkezett végre. Látatlanban, vagy ismeretlenül is szorítok mindenkinek, aki kisbabát szeretne, akár az út elején jár még, akár hasonlóakat élt már át, mint én. Azért is írom le a történetemet (túl azon persze, hogy sokszor egyszerűen szükségem van rá, hogy valahogyan kieresszem a gőzt), hogy esetleg másoknak ötleteket adhassak, vagy tanulhassanak az általam elkövetett hibákból, és nyilván nem azért, hogy bárkit is sértegessek ismeretlenül.

Remélem nincs harag senki részéről!

2 megjegyzés:

  1. Ha lesz idom irok neked egy hosszut. Csak most eleg gaz nalunk a helyzet de tudok par dolgot mondani neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gasztro vonalhoz:
      én 20 éve élek diagnosztizált gyomor és bélrendszeri betegséggel (IBD) de már előtte is minden bajom volt csak a 80-as 90-es években nem is létezett még gasztroenteorológia szakág.
      Ettől még simán teherbe lehet esni, csak lehet hogy baromira fog fájni a növekvő méh a gyulladt beleknek.
      Tudom hogy vannak olyan központok dokik akik egyből mindenféle vizsgálatot kérnek mert egyrészt az ad tuti infót másrészt mert kifizeted. Ha tb-re lenne nem küldenének vastagbél meg gyomortükrözésre csak ha indokolt.
      De nem lebeszélni akarlak ezekről a vizsgálatokról, egyébként is a vastagbélrák az egyik vezető halálok tehát szűrési céllal is javasolják 45-50 év fölött.
      De egy komoly emésztőrendszeri betegségnek komoly tünetei vannak. Az endometriózist tudod milyen, ez ugyanolyan. Nem bírsz megmozdlni, aludni, kapaszkodsz a fotelbe, hidegen izzadsz, jajgatsz stb. Vagy véres hasmenésed van, vagy fekete, vagy állandóan hányingered, hánysz stb.
      Az ételintolerancia vizsgálatokat érdemes elvégeztetni (megfelelően felkészülve mit egyél mit ne egyél előtte) mert sosem lehet tudni, de sajnos előfordul hogy ellentmondásos eredményt hoz.
      A hasi UH csak nagyon komoly eltéréseket mutat ki és profi diagnoszta kell legyen.
      Nekem van olyan UH leletem (üzemorvos ahol nem árultam el hogy mi bajom van) hogy minden rendben és két hét múlva meg kb. rosszul lett a másik doki hogy milyen állapotban vannak a beleim.
      Az én gasztrodokim kifejezetten nem az a "tükrözzünk azonnal" típus, nekem tavaly úgy kellett kiharcolnom egy gyomortükrözést mert azt tudtuk hogy fekélyem van de attól féltem hogy nehogy valami rosszabb legyen.
      Ez se biztos hogy jó, én is akarok új dokit keresni hosszútávra mert a mostani doktornőm idősebb és ez a betegség az életem végéig fog tartani (és hát egyre rosszabb).

      Szóval szerintem annyira ne pörögj ezen, csináltasd meg az egyszerűbb vizsgálatokat és utána döntsél hogy hogyan tovább.

      De nálam senki nem vetette fel a lombikoknál hogy ez gond lehet, nem is lett - a terhességnél már igen de az más.

      Törlés