...............................................................

...............................................................
...............................................................

2014. november 14., péntek

A gránátalma dícsérete :)

Köszönöm a kedves hozzászólásokat, különösen Kittinek, aki gondoskodott róla, hogy ne "maradjak le" a tízmilliószoros napról. Nagyon kedves, hogy szóltál! Utána már eszembe is jutott, hogy tényleg 13-án volt, szóval ez a nap már duplán is különös jelentősséggel bírt. Hál' istennek végül a megfelelő vizualizálható képet is megtaláltam hozzá, hogy megteremtsem a pozitív végkifejletet, remélem tényleg ettől működik a dolog. :)

És akkor térjünk rá a gránátalmára picit, mert tényleg megér egy külön bejegyzést. Nekem egy lombikos fórumon ajánlották szintén a méhnyálkahártya vastagítására, így picit utánaolvastam, és arra jutottam, hogy még ha arra végül nem is lesz jó, mindenképp jót fog tenni, ha elkezdem inni. Ugyanis igazi "szupergyümölcs", nagyon jó a szívnek és az érrendszernek, különböző keringési betegségek megelőzésére, elképesztően erős antioxidáns, ami miatt kiválóan alkalmas rák megelőzésére vagy akár kezelésére is. Emellett gombák, baktériumok, vírusok ellen is nagyon hatásos, olyannyira, hogy állítólag az egyetlen növény, ami képes a candidát is kiirtani. Én ezért is kezdtem el inni, mert hajlamos vagyok ilyen-olyan fertőzésekre, és a többi hasonló, bár ezek szerint gyengébb hatású gyógynövénnyel szemben nem a pajzsmirigy hormonokat macerálja.

És ha már hormonok, térjünk rá, hogy nekünk, meddő nőknek miért lehet fontos: fito, azaz növényi ösztrogént tartalmaz, ami segít(het) a ciklus rendezésében, a változókori tünetek megelőzésében és kezelésében. És mivel stimukor is ösztrogént adnak, a gránátalma gyakorlatilag természetes "házi" stimulációra használható.

Az adagolásával én is gondban voltam, erre vonatkozóan nem kaptam eredetileg tanácsot. Természetesen utánaolvasgattam, de megmondom őszintén, most ezt újra megnéztem Alíz kérdésére és rá kellett jönnöm, hogy vagy rosszul emlékeztem, vagy szégyenszemre eleve elszámoltam a helyiértékeket. Mert nekem 3 deci körüli előírt mennyiség rémlett, most meg azt olvastam, hogy napi 35-40 ml javasolt, ami kb. egy korty, kevesebb, mint egy fél deci. Ezt mondjuk "logisztikai" szempontból is hülyeségnek tartom, ugyanis még a legkisebb kiszerelés is, amivel eddig találkoztam, két decis, és rá van írva, hogy felbontás után még hűtve tárolva is maximum 3 napig fogyasztható. Márpedig a 40 ml-nyi napi adaggal számolva két deci 5 napra elég. Én augusztusban napi 1 decit ittam meg. Nem cifráztam, simán esténként egyben letoltam egy fél pohárral. Akkor 12 mm-es lett a méhnyálkahártyám ha jól emlékszem a 17. ciklusnapra. Ugyanez a stimus ciklusban, amikor Gonalt kaptam 12 napig napi 150 egységnyi adagban, emlékeim szerint a 9 mm-t sem érte el a transzfer idejére.
Most napi 2 -2,5 decit ittam a 9. napig, a 7. napon 9,8, a 9. napon 9 mm volt a méhnyálkahártya. A 10. napon már csak 1 decit ittam, mert alighanem a gránátalmalének (is) köszönhetően 2 nap alatt 5 mm-t nőtt a domináns tüsző, és nem akartam, hogy hamar kirepedjen. Tegnap este meg elaludtam a kanapén még mielőtt az összes gyógyszert és vitamint bedönthettem volna, így végül ma (péntek) reggel ittam meg 2 decit, amolyan egyet az előző napra, egyet aznapra alapon. Ma este így már nem ittam, holnap meg elvileg ovu, így onnantól pláne nem iszom majd az ösztrogén miatt. Majd megírom, hogy mennyi lesz a nyálkahártya így a transzfer idejére.

Szóval szerintem mindenképp érdemes inni, csak arra nem árt figyelni, hogy mivel ösztrogén van benne, szerintem csak a follikuláris fázisban, azaz mensitől peteérésig célszerű inni. Kicsit érdekes íze van, eléggé savanykás-kesernyés, de kibírható. És jól fel kell rázni ivás előtt.

Nálam azóta egyébként nincs sok minden, tegnap este bement a tüszőrepesztő, ennek megfelelően mára szép erős lett az ovuteszt, bár feszítést már nem nagyon éreztem a petefészkeknél, csütörtökön erősebb volt.
Holnap indul a szteroid és az Utrogestan. Utóbbival vagyok kissé gondban, mert a doki nem írt új adagot, ugyanis állítólag épp nem lehet kapni. Nekem emlékeim szerint két teljes dobozzal van, azaz összesen 15 napra való adag, de azzal csak ET+11. napig fogom kihúzni, ami ráadásul szombat lesz. Vagyis szerintem most ET+13. napon, hétfőn megyek majd vérvételre, viszont a 12. napon már nem lesz Utro-m.... Azt hiszem transzferkor majd kiverem a huppot, hogy akkor valami mást, akár Duphastont, vagy Crinone-t, vagy valamit írjon már fel. Nehogymár ezen múljon.

Na, mára ennyit. Jövök majd legkésőbb a transzfer után. Addig szurkoljunk együtt, hogy az embriók szépen felébredjenek majd kedden! Köszi! :)

3 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kimerítő választ sorstársaink nevében is. Beszereztem a gránátalmalét, szerintem egész finom. Hajrá embrikék!!!

    VálaszTörlés
  2. Igazán nincs mit! De természetesen garanciát nem vállalok... :) Ha inszem vagy lombik kezelés idejére próbálsz vastag méhnyálkahártyát növeszteni, esetleg javaslom mellé az Aspirin protect-et. Én mindig szedtem a gránàtalma mellé, nem tudom mekkora szerepe lehet(ett) az elért eredményben. Eredetileg a hiperstimu tüneteinek enyhítésére javasolta a doki, de aztán az első FET előtt megkonzultáltam vele, és nem ellenezte, hogy teljes ciklusban szedjem. Szerinte ugyan nem bizonyított, hogy segítene, de az sem, hogy nem. A neten pedig egy győri kaális dokitól azt olvastam, hogy nagyon sokat segíthet a jobb stimulálhatóság elérésében, és a méhnyálkahártya növesztésében majd fenntartásában.

    VálaszTörlés
  3. Szedem az Aspirint is, nekem sajnos nem vált be...:( Igen, lombikról van szó (FET). Sok sikert az akcióhoz!!

    VálaszTörlés