...............................................................

...............................................................
...............................................................

2018. április 4., szerda

Újabb gyomros

Bocsánat, a hosszú hétvégén terveztem írni, de valahogy nem jött össze...
Túl sok izgalmas nem történt ugyan, de azért volt érdekesség. 

Azt hiszem azt el is felejtettem írni, hogy bár a gasztrós vizsgálati vonal még zajlik, saját elhatározásból úgy döntöttem, hogy megpróbálok áttérni a paleo étrendre. Valószínűleg ez eleve is hülye ötlet volt, amíg nincs rendesen megállapítva, hogy akkor most van-e ténylegesen bármiféle érzékenységem, de döntésemet az is motiválta, hogy a SZÉP kártyám vendéglátás zsebében van még egy szabad szemmel is elég jól látható összeg, ami május végén lejár. Korábban ezeket az összegeket elutazgattuk, kedvenc szállodáink szállásszolgáltatásra is hajlandóak elszámolni, de időközben már teljesen külföld felé fordultunk, mert bizony abból az összegből, amennyiért itthon (tavasszal vagy ősszel, akciókat kihasználva, szóval messze nem főszezonos áron) egy négycsillagos wellness szállodában félpanzióval 4-5 éjszakát unatkozunk, Olaszországban utazással, szállással, kajával együtt 5-6 napot tudunk eltölteni. Vagy legalábbis nem olyan sokkal drágábban, mint amennyivel több élményt és látnivalót nyújt.
Így aztán idén abban maradtunk, hogy kajarendelésre fogom elhasználni a még meglévő SZÉP kártyás összeget. A lejárata azonban erősen közelgett, és paleóra akartam kipróbálni, hogy anélkül tesztelhessem kicsit a kajákat, hogy nekem magamnak kellene itthonra ahhoz mocskosul drága készleteket felhalmoznom, hogy bármit is tudjak készíteni, aztán meg esetleg kiderül, hogy aszerint sem étkezhetek, vagy amilyen finnyás vagyok, nem bírom megenni, vagy bármi.

Szóval még az első kilégzéses tesztek hetének elején elkezdtem a paleót. Nem sokáig tartott ugye, mert hétfőn kezdtem, és szerda-csütörtök a tesztek miatt máris teljesen másként kellett étkeznem, majd hétvégén a tesztek következményeként elszenvedett több napos hasmenést túlélve, ezt most megérdemlem, és különben sem kell ezt rögtön ennyire véresen komolyan venni jelleggel bűnöztem kicsit (olyan isteni "paleo" tepertőkrémes rusztikus burgonyás kenyeret ettem újhagymával, meg aztán mákos pitét, hogy csak! :D). De csak 1 napig bűnöztem, aztán visszatértem a paleora, a következő héten (azaz múlt héten) folytattam a szigorú diétát. Nem mondom, az én ízlésemnek nem minden kaja volt finom, de azért voltak egészen ízletesek is, és büszke vagyok magamra, hogy szinte mindent megettem (a májról kiderült, hogy az elmúlt 37 évben mit sem változott a hozzáállásom: utálom, és kész! :D). Csakhogy Ő nagyon hamar elkezdett panaszkodni. Korábban is a gyomros tüneteim közé sorolható volt a savasodás, amikor állítása szerint nagyon erős gyomorszagom lesz. Most azonban szegény már majd' megőrült tőlem, állítólag olyan szagom lett, mint a 60 éves alkoholistáknak, és hiába is mostam fogat, vagy egy idő után már a számat sem nyitottam ki, még csukott szájjal, az orromon át is dőlt belőlem ez a nagyon erős "gyomorszag". Addigra már én is éreztem: bizony sokszor marta a gyomromat, egyszerűen a rengeteg zöldség, sok hús és nulla szénhidrát teljesen betett neki. Aztán jött a húsvét, szereztem gluténmentes kenyeret, mert olyan nincs, hogy ne egyek sonkát (barna rizsliszt, köles, cirok, meg nem tudom milyen lisztek keverékéből állt, szóval nem a hagyományos kukorica és riszliszt keverékből készült), illetve anyukám is sütött nekem gluténmentes muffint. Persze a szénhidrát miatt nem akarom ezeket a cuccokat erőltetni majd, de most az ünnep örömére egy kicsi belefért. És láss csodát: felszívták a savamat, helyreállt a gyomrom, és elmúlt a szagom.
Így sajnos egyértelműnek tűnik: én nem fogom bírni a paleót. Ha a vizsgálataim végén mégis az jönne ki, hogy glutént és esetleg a tejet is kerülnöm kell, hát bizony bajban leszek, mert a paleo nem megy majd, az IR miatt meg nem nagyon kellene erőltetni a kenyérféléket még a legszuperebb, nem (annyira) gyors szénhidrátos gluténmentes lisztkeverékekből sem. Azt hiszem akkor marad a husi, zöldség, barnarizs triumvirátus. Meglátjuk majd, mi lesz végül, de most kissé aggódom, hogy mi lesz velem, ha az elvileg legegészségesebb diétát sem bírom. Persze az is lehet, hogy a laktulóz teszt által jelzett bakteriális izé az oka ennek a szagosodási-savasodási tünetnek.

Most egyébként aktuálisan megint a teszt előtti spéci diétán vagyok: holnap megyek a laktóz tesztre. Ennek is nagyon kíváncsian várom az eredményét, mert a genetikai teszt alapján valószínűleg laktóztoleráns vagyok, de a tej azért némileg gyanús volt eddig is, meg olyan vicces lenne, ha pont az jönne ki, hogy intoleráns vagyok valójában. :)

Más extra dolog nem történt. Megérkezett a vérvételem utolsó két értéke, határértéken belül vagyok ezekkel is, így laikus szemmel a véreredmény egyedül a totál IgE-re dobott pozitív eredményt, amit jó eséllyel az autoimmunom magyaráz.
Még a laktózteszt és egy székletvizsgálat lenne hátra (hát, ez utóbbival némileg bajban vagyok, mert az össze-vissza diéták meg a terhelések miatt mostanában a fene sem tudja megmondani, mikor kap el a hasmenés...), és aztán vissza a dokihoz, aki jó eséllyel a tükrözésekkel jön majd...

Privátosban megvagyunk, egyelőre még csak neten, de a lakás-/házkeresés indult be némileg, illetve lassan majd lehet szervezni a nyaralásunk részleteit is. Persze a diétát ezokból is próbálom folytatni: 1,5 hónap múlva bele kellene férnem a fürdőruháimba... Hát, ööö... :DDD

Mondjuk jövő pénteken lehet veszek újat, szokás szerint megyünk a Premier Outlet Center rendezvényére. Ez egy (kamu?) ruhagyűjtős dolog, az ember odamegy, leadja a téli-tavaszi ruhák átpakolása során kiselejtezésre ítélt gönceit, amiket elvileg karitetíve fognak a szervezők felhasználni, ezért cserébe kap kuponokat, amiket természetesen majd csak 1 vagy 2 héttel később tud az üzleteikben beváltani (ki van ez találva :D). De ha már egyszer kibumlizott  az ember lánya oda, természetesen megszállja az üzleteket, hiszen az alapos selejtezésnek mindig az a konklúziója, hogy "A fenébe, nincs egy göncöm (amibe beleférek) idén tavaszra/nyárra!" :D És hogy a pasi és a gyerkőcök nyugiban hagyják az asszonyt shoppingolni, az ő szórakoztatásukra veterán autó kiállítás van. Ez nálunk is így zajlik mindig: megszabadulunk fejenként egy-egy zsák ruhától legalább, azzal a lelkiismeretünket megnyugtató tudattal, hogy a rászorulóknak megy, majd én elvonulok a Calzedonia, Mango, stb. üzletekbe, míg a Pasi végigfotózza az autókat. Na, ez a rendezvény jövő hét szombaton lesz, és mint mindig, bízom benne, hogy a Calzedonia outletben sikerül új bikiniket újítanom (erre egyszer volt példa, de azóta is mindig ebben reménykedem :D).

Hm, azt hiszem nincs más, amit még tudnék nektek mesélni. Majd jövök valamikor a laktóz teszt eredményével és hőmérőzés-ügyben, lassan ott is időszerű lesz némi fejleménynek lennie.

Addig is csók, és hajrá tavasz!


4 megjegyzés:

  1. A Szafis hajdinás kenyér nagyon finom, és szerintem a hajdina miatt lassú felszívódású.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Rita! Igen, már nézelődtem a Szafis termékek között, ha végül valóban ilyesmi ehetek majd, biztosan ki fogom próbálni.

      Törlés
  2. Nem szabad glutenmentesen etkezni ameddig nem zarultak le az erre vonatkozo vizsgalatok mert fals eredmenyt kaphatsz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Igen, nekem is sikerült egyébként végül eddig a következtetésig eljutni, csak a posztba ezt már nem sikerült beleírni. Hétvégére be is van már tervezve egy antidiétás hamburgerezés (viszlát fürdőrucik! :D)

      Törlés