...............................................................

...............................................................
...............................................................

2018. április 10., kedd

Az univerzum és a vérvételem

Nnna kedveseim, hihetetlen, de máris vannak új és váratlan fejlemények. Az univerzum ismét belerendezett a dologba, és ez nekem most már kezd határozottan tetszeni. :) Utoljára a 3 napos pozitív tesztem előtt történt ilyesmi, akkor éreztem azt már jóval a beültetés, sőt az egész előkészítés megkezdése előtt, hogy valahogy nagyon összefelé tartanak a dolgaim, és egy irányba, egy pozitív teszt felé konvergálnak (végülis nem tévedtem, a pozitív teszt tényleg megvolt :D).
Hát, most megint nagyon azt kezdem már érezni, hogy mintha valahogy irányított véletlenek történnének, még a látszólagos negatívumok is végső soron valamilyen pozitív célt szolgálnak, és megint elkezdtek egy irányba haladni az események.

Na de, hogy mi is történt? Hát, a hőm nem teljesít túl, mára esett is szépen, de talán a torokgyuszim már múlóban van. Az alvásom mondjuk továbbra is teljesen kaotikus, tegnap például a kanapén aludtunk el, és hajnali negyed 3-kor totyogtunk át az ágyba, szóval 5 órás alvásról ennyit... :)
Ezzel együtt nem aggódom a hőm miatt, az normális, hogy a luteális fázis közepén kissé megsüllyed, mert ilyenkor az ösztrogén (ami csökkenti a hőt), még egyszer utoljára megemelkedik a ciklusban. Viszont! A szemfülesebb olvasók esetleg már maguktól is észrevették az előző mondatban elrejtett kulcsinformációt. A kevésbé "vájtszeműeknek" segítek: "...a luteális fázis közepén", azaz amikor a progeszteron is a csúcson van. Vagyis... vagyis akkor most mikor is lenne ideális az a vérvétel?
Már tegnap is erősen törtem a fejem, mert a fertilityfriend továbbra is a 10. ciklusnapra teszi az ovulációt, és ma vagyok a 17. ciklusnapon, azaz 7 nappal az ovuláció első lehetséges időpontja után. Saját megfigyeléseim alapján még a 11. ciklusnapot tartom esetleg elképzelhetőnek, akkor a holnapi lesz az a bizonyos ideális 7. nap. A ma reggeli mérés után azért már nem láttam olyan biztosnak a holnapi vérvétel időpontját, de hát mit lehet tenni?

Viszont! (már megint :D) Holnap alapvetően a hiányzó székletvizsgálat miatt megyek a laborba, ahhoz pedig mintát kell vinni, méghozzá az előírt spéci módon és eszközzel véve, tehát el kellett mennem a kis mintavételi csomagért. Tegnap reggel akartam ezt megtenni, de nem jött össze, így ma reggel galoppoztam el érte a laborba. Ahol a szükséges dolgok tisztázása és átvétele után megemlítettem, hogy ja, holnap majd vérvételt is kérnék, gondolom elég lesz majd akkor tisztázni, hogy pontosan miket kérek. Vagy esetleg beszéljük meg most? Mire a helyes, vidám ápolónő (vagy hogy hívják őket szépen) kimutatott az üresen kongó váróba: ha gondolja, most is levehetjük azt a vért! Egészen eddig - bár nagyon halványan felmerült bennem, hogy akár ma is meg lehetne csináltatni a progimérést - igazán komolyan azért nem gondoltam végig ezt az eshetőséget, így gyorsan "kielemeztem" a helyzetet, és arra jutottam, hogy ez egy újabb kegyes ajándék a sorstól, hogy mégis összejöhet a 7. nap, így gyorsan igent mondtam. Tehát: hurrá-hurrá-hurrá! Ha valóban a 10. napon volt a tüszőrepedés, akkor a mai nap tökéletes. Ha a 11. ciklusnapon volt, akkor annyira ugyan nem, de a doktornő is említette, hogy amikor például szombatra esne ez a 7. nap, akkor előtte pénteken szokták levenni a vért. Vagyis 1 nap csúszás még belefér. Aztán amikor a vérvétel után kezdtem magamhoz térni, tovább járt az agyam, és arra jutottam, hogy mivel holnap reggelre van időpontom is, ha úgy gondolom, akár holnap is szúrathatok egyet. Mondjuk ha esetleg még ma megkapom az eredményt, és a progi szintje nem zárja ki, hogy a holnapi érték használhatóbb legyen (azaz nem lesz eleve reménytelenül alacsony, vagy épp ellenkezőleg, már ma is a kívánatos magasságokban), akkor lehet holnap is megnézetem. Aztán majd az értékekből és/vagy a ciklus végén kiderül, melyik nap volt a megfelelőbb. Ezt az ötletet azért még kissé ülepítem magamban, illetve nyilván a mai érték is befolyásolja majd erősen.

A progin kívül egyébként még prolaktint és anti-TPO-t kértem. A prolaktint azért, mert a 3. napos vérvételi értékeim láttán a doktornő olyan elbűvölően kedvesen és empatikusan hívta fel rá a figyelmem, hogy magas a prolaktinszintem és jó lenne csökkenteni ("Akar maga gyereket? Na, mert ha igen, akkor ezt az értéket le kell vinni, különben lehet, hogy sosem lesz gyereke!"... "Igen, kezelik a magas prolaktinszintjét? És ugyan mégis mivel kezelik?"). Akkor még kisebb adagban szedtem rá a gyógyszert, azóta azonban eltelt egy jó hónap a már megemelt, majdnem maximális adaggal, így kíváncsi vagyok, és erősen reménykedem egy jobb értékben; illetve azt is jó lenne tudni, hogy a ciklus második felében hogyan alakul a mennyisége, ugyanis a magas prolaktinszint progeszteron csökkentő hatású, ezáltal korai vetélést is okozhat.
Az anti-TPO pedig azért került be a szórásba, mert az autoimmun eredetű pajzsmirigy alulműködés állapotát mutatja. Az értékem januárban teljesen jó volt, aminek nagyon örültem, mert rettenetesen sokat csökkent a diagnózis felállításakori értékhez képest. Aztán ugye végülis beadattam a Gynatrent, amitől épp amiatt tartottam, hogy a tájékoztatója szerint ellenjavalt autoimmun betegségekben. És valóban, azóta már a gasztrós vérvétellel együtt nézettem újra, és bizony úgy tűnt, hogy emelkedésnek indult, már a határérték felett volt. Na, most azt szeretném megkíváncsiskodni, hogy ez egy tartósabb tendencia-e, azaz valóban az oltás miatt felerősödött, vagy épp csak a normális kilengések miatti eltérés van a két idei lelet között.

A hőgörbémet egyébként nem küldtem ma el a doktornőnek, és nem is tudnám, nincs is nálam - mert persze ezt is csak úgy lehet, ahogy ő kéri, és egy fénymásolt táblázatban kell töltögetni (az enyém már szép színes, mindenféle betű- és színkódokkal láttam el, hogy minden hasznos infót bele tudjak írni :D). Úgy voltam vele reggel, hogy bármit is mond, én holnap vetetek vért (akkor még nem tudtam, hogy ráadásul már ma meglesz a dolog, és akár holnap is megnézzük), és nem akarok a város két végében lévő laborok között rohangálni, ha esetleg mégis elküldene ő is vérvételre.

Összességében nagyon örülök, hogy így alakultak a dolgok. Megnyugodtam, és erősen bízom benne, hogy legalább végre az első progeszteronmérésen sikerül már túljutni. :D
Jövök majd az eredményekkel!


1 megjegyzés: