...............................................................

...............................................................
...............................................................

2014. június 23., hétfő

Végre egy kis örömhír

De jól esik végre pozitív dolgokról beszámolni!

Na nem kell nagy dologra gondolni, csak arról van szó, hogy ma vérvételen voltam. Mivel az intézetis doki eléggé aggodalmaskodott, hogy tényleg szokott-e spontán ciklusban peteérésem lenni, úgy döntöttem, hogy elmegyek egy progeszteron vérvételre. Ma vagyok a ciklus 20. napján, így ideális volt az idő, hiszen nekem átlag 25-26 naposak a ciklusaim.
A progeszteron mellé kértem persze prolaktint is, hiszen nálam ez az eredendő, vagy legalábbis a legrégebben felismert probléma; és ha már úgyis szúrtak, akkor tsh-t is, bár tudom, hogy azt inkább a ciklus elején ildomos méretni.

Nos az eredmény mondhatni tökéletes. Na jó, nem teljesen az, de az én esetemben mindenképp annak számít.
A tsh még így a 20. ciklusnapon is példás: 1,12 mIU/L, és mint tudjuk babához 1 és 1,5 között ideális, tehát ez abszolúte jó hír!
A progeszteron 79 nmol/L, ami szintén jó érték, egyértelmű, "erős" peteérést jelez, és tudtommal ez már szintén terhességhez is megfelelő érték, sőt, akár talán már terhességet is jelezhet (na persze úgy általában, az én esetemben ez csak csoda esetén lenne lehetséges).
A prolaktin továbbra is magasabb a megengedettnél, de nem vészesen. 622 mIU/L lett az értékem, 566,5-ös felső határ mellett. Habár soknak tűnik az eltérés, ez valójában mindössze 10%-os emelkedést jelent. A SOTE-n, ahol kezelnek a hiperprolaktinémiával, más mértékegységben, ng/ml-ben mérnek, és a két mértékegység között nincs direkt váltószám. Csak azzal tudok számolni, hogy valószínűleg az emelkedés mértéke abszolút, tehát mértékegységtől független; így 10 %-os emelkedéssel számolva ez az ottani 24,2 ng/ml-es felső határnál kb. 26,6 ng/ml-t jelentene. Ez pedig megintcsak remek hír, mert a 12 éves kezelésem során szinte sosem ment a prolaktinszintem 30 ng/ml alá, ilyen 26 körüli érték talán 2-szer fordult elő mindössze (és 3 havonta ellenőrizték mindig, tehát elég sokszor). Ráadásul azt is tudjuk, hogy enyhe-közepes makroprolaktinémiám is van. Ez azt jelenti, hogy a prolaktinmolekulák képesek összekapcsolódni, és egy nagy zárt egységet, makromolekulát alkotni. Ez azért fontos, mert ez a makromolekula "csak úgy elvan" a vérben, már nem képes kapcsolódni a megfelelő receptorokhoz, azaz a szervezetre ezeknek a makromolekuláknak már nincs tényleges hatása. Az alap szérum meghatározási módszer azonban, amivel vérvételnél mérik a prolaktin mennyiségét, nem képes különbséget tenni a makro és az aktív molekulák között, a teljes mennyiséget méri. Nekem már egy párszor volt spéci makroprolaktin meghatározásom, innen tudjuk, hogy a teljes prolaktinszintem legalább 25-30 %-a makroprolaktin szokott lenni, vagyis a ténylegesen aktív prolaktinszintem egy ilyen 10%-os megemelkedés mellett garantáltan a határon belül van (az aktív prolaktinra ugyanaz a referenciatartomány érvényes, mint a teljes prolaktinszintre).
Vagyis, e rövidke levezetés lényege: a prolaktinom is jó!!!

A progi értéke egyébként el is gondolkodtatott, mert ez tudtommal tényleg lehetne "babás" érték is, ami az én esetemben eléggé meglepő. Aztán arra jutottam, hogy egyrészt biztosan a women's cream is elkezdte éreztetni a hatását, hiszen már 5 napig használtam a vérvétel előtt. A másik pedig, amire gondolni tudok, hogy az előző lombikos ciklus túlstimulációja után valószínűleg most is kicsit "túlpörgött" a szervezetem, és alighanem nem egyetlen petém ért meg. Márpedig több tüszőből több sárgatest, és így több sárgatesthormon is lesz. 

Mindegy, a lényeg, hogy ezek az eredmények nagyon jók, nagyon örülök neki, és a doki is biztosan elégedett lesz vele. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése