...............................................................

...............................................................
...............................................................

2014. június 9., hétfő

Összegzés 2. - pénztárca ügyek

Nos, kis pihenés és a történtek fejben való ülepítése után ma eljutottam odáig, hogy összerámoljam a papírjaimat, és véglegesítsem a kiadás-összesítést is. Mondjuk annyiszor kellett mennem az intézetbe, annyi fecni-nyugtát kaptam már, hogy most hirtelenjében nem is találtam meg mindet, de menet közben, excel-alapon is vezettem a kiadásokat, így azt hiszem, végülis stimmel az összesítés.

Tehát, minden orvosi, vizsgálati és gyógyszerköltséget figyelembe véve az OEP támogatott protokoll nekem potom 330 ezerbe került...
Oké, az én helyzetem egyedi, azaz a sokféle betegségem miatt szükséges volt sok, az átlagoson kívüli vizsgálat, amelyekből néhányat többször is elvégeztettem önszorgalomból is. Nem számoltam bele ebbe viszont például olyan (a többihez képest egyébként már igazán elenyésző mértékű) gyógyszerköltséget, ami végsősoron szintén a lombikhoz kapcsolódik, de nem az orvos rendelte el, vagy legalábbis nem képezte a hivatalos kezelés részét. Ilyen volt az Aspirin protect, a Magne B6 (utóbbiból elég komoly mennyiséget, több, mint egy 50 szemes dobozt ettem meg alig 2 hét alatt...). Nem számoltam bele továbbá olyan plusz költségeket, mint például a nem kis mennyiségű terhességi teszt, taxiköltség, stb.

Ha leendő lombikosok szeretnék megtudni, mire számíthatnak, akkor azért nagyságrendileg kb. így alakultak a "kötelező általános" költségek:

Orvosi költségek:

Kaáli 1. konzultáció díja: 15.000,- Ft
Kaáli 2. konzultáció díja: 1.500,- Ft
Embryo fagyasztás éves díja: 25.000,- Ft
Összesen: 41,500,- Ft

(Az én tényleges orvosi költségem összesen 66.500,- Ft)

Vizsgálatok, leletek beszerzése:

Anti-müllerian hormon: 5.000,- Ft (TB által nem támogatott vizsgálat)
Hepatitis B,C, HIV férfi+nő: 20.200,- Ft (TB által nem támogatott vizsgálatok)
(Spermiogram: 17.500, -  ezt lehet TB alapon, de nem biztos, hogy könnyű időre beszerezni, ezért lehet célszerű privát laborban megcsináltatni)
Összesen: 25.200,- Ft ( 42.700,- Ft fizetős spermiogrammal együtt)
(Az én tényleges költségem a privátban és többszörösen elvégeztetett hormonvizsgálatokkal, valamint a mell és pajzsmirigy ultrahanggal és a privát cytológiával és chlamydia teszttel együtt 135. 400,- Ft)

Gyógyszerek:

Protokoll, orvos és egyénfüggő a szükséges gyógyszerek fajtája, száma és mennyisége.
Én 12 napig kaptam Gonal F-et (150 egység naponta, emlékeim szerint az utolsó napon vettük csak le 100 egységre), 5 napig Cetrotide-t, tüszőrepesztőnek Ovitrelle-t, majd a punkciót követő naptól 3 x 2 Utrogestant (összesen 6 dobozzal írt fel a doki), illetve a punkció után gyulladáscsökkentőként és antibiotikumként Metypred-et és Doxycyclint kaptam.
Összesen: 127.500,- Ft

A teljes költség tehát így számolva intézettől, a protokoll menetétől és kimenetelétől függően valahol minimálisan 125.000,- Ft körül van ( a számolt orvosi költségek csak a Kaáliban és fagyasztásra kerülő embriók esetén merülnek fel, így ezeket a minimális költségbe nem számoltam most bele; míg a gyógyszerköltség esetemben az átlagnál hosszasabb Gonal adás miatt volt magasabb, a doki szerint a minimális gyógyszerköltség 100.000,- Ft körül van, így a minimális összköltségbe ezt számoltam bele).

Nos hát, nem feltétlenül kerül ez mindenkinek ilyen sokba, nekem a sokféle betegségem és plusz vizsgálatok miatt nem sokkal lett olcsóbb, mint a fizetős program (a Kaáliban a fizetős teljes ár 420.000,- Ft, az akciós pedig 95.000,- Ft, igaz, a kettő között a kötelező vizsgálatok képezik a különbséget, az akciós csomag természetesen nem tartalmazza őket, és mire elvégeztet mindent az ember, ha nem áll rendelkezésre több hónap a TB alapú vizsgálatokhoz, árban ugyanott lesz...)

Nekünk a folytatás fizetős lesz, habár a fagyasztott embriós transzferre is fel lehetne használni az OEP támogatást, ám nem éri meg, hiszen érdemesebb a stimulációval járó jóval drágább teljes protokollra tartogatni a támogatott alkalmakat (ne felejtsük el, hogy a horribilis gyógyszerköltség 70%-os TB támogatás melletti árakkal jött össze...).

Hát, anyagilag ezt jelentette ez a bő 2,5 hónap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése