...............................................................

...............................................................
...............................................................

2014. április 20., vasárnap

Pár nap után

Valójában ezt a bejegyzést már pénteken megírtam, de azóta nem tudtam közzétenni.
Következzen tehát a megkezdett protokoll első néhány napi tapasztalata (nem is én lennék, ha nem lenne már ez is eseménydús...):



Pár napja fut a protokoll, egyelőre a fogamzásgátlót szedem. Érdekes élményeim máris vannak. Az első ciklus napon kezdtem ugye, a másodikat végiggörcsöltem, holott én inkább csak első nap szoktam. Vérzés nem volt vészes, pedig a második napon nálam az szokott húzós lenni. Erre föl, felkelek a harmadik nap reggelén, és úgy elönt a vér, hogy kevés híján pizsamamosás lett belőle…

Ilyen mennyiséggel már nagyon-nagyon rég nem találkoztam, egyből be is paráztam, hogy most mi van? A fogigátló a hunyó, az 1 héttel korábbi műtét, vagy kiújult az endometriózisom?

A műtétre azért gondoltam, mert a leggyakoribb szövődménye a méh kilyukadása. Természetesen nem arra gondoltam, hogy nekem is kilyukadt, mert akkor alighanem a műtét napjától ömlött volna belőlem a vér, de gondoltam esetleg mégis lett kisebb sérülés, ami a mensis görcsökkel és a méhnyálkahártya leválásával nagyobb lett, és attól a hirtelen vérzés.

A gyógyszer kapcsán meg azért gyanakodtam, mert egyrészt felborítja a hormonokat ugye, másrészt az áll a betegtájékoztatóban, hogy nem ajánlott, ha az ember lánya endometriális hiperpláziában szenved. Az ugyan nem teljesen endometriózis, de valami hasonló, és gyors guglizás után kiderült, hogy a tünetei illenek rám…

Szóval kissé bepánikoltam, de nagyon gyorsan csillapodott a vérzés, napközben már teljesen normális volt, és másnap reggel nem ismétlődött meg az eset. Így a dokit sem hívtam fel végül, jövő hét pénteken megyek majd ultrahangra hozzá az intézetbe, majd elmesélem neki az esetet, meg ha gond lenne, gondolom úgyis látszani fog.



A másik nagyobb esemény, hogy bejelentettem munkahelyen a dolgot. Muszáj voltam, mert egyrészt majd kétnaponta kell járnom ultrahangra, amit már nehezen tudnék kimagyarázni az igazság közlése nélkül, másrészt habár magát a punkciót és transzfert ugyan már beharangoztam (természetesen nem elárulva, hogy miről van szó, csak annyit, hogy kell még két újabb orvosi beavatkozás), amit követően 2-3 hétig táppénzen leszek, de ugye a petesejtleszívás pontos ideje az alapján dől majd el, hogy hogyan érnek a tüszők. Azaz valamelyik ultrahangon közli a doki, hogy teszem azt aznap vagy másnap este szúrjam a tüszőrepesztőt, és 2 nap múlva punkció. A munkahelyen meg elég hülyén jönne ki, hogy a táppénzem kezdő időpontját csak 1-2 nappal előtte tudom megmondani… Így hát leültem négyszemközt a főnöknőmmel, és előadtam magam, meg a lombik sztorit is. Megértő és kedves volt, pláne mivel baráti körében is vannak többen, akik átestek ilyenen. Kérdezgetett, hogy pontosan mi és hogyan lesz, és sok sikert és erőt kívánt hozzá.

Így szerintem rendben leszünk.

Most a következő lépés a hiperprolaktinémiámmal való esedékes kontroll a SOTE-n. Eredetileg múlt hét szerdára volt időpontom, de aztán a hiszteroszkópiát is akkora tették, így ezt el kellett halasztani. Jövő hét szerdán megyek, ez ugye endokrinológiai szakrendelés, így szegény dokira (utoljára augusztusban találkoztunk) rá fogom zúdítani, hogy időközben lett egy Hashimoto-kór diagnózisom őt kihagyva privátban, erre szedek is Euthyroxot,( holott ez is az ő szakterülete, de mit csináljak, ha ő elhanyagolta a pajzsmirigy hormonokat, meg csak 4-6 havonta jutok be hozzá?), az általa felírt gyógyszer adagolását önhatalmúlag, a tudta és megkérdezése nélkül a maximálisra emeltem, és még a lombik protokollt is elkezdtük. Nem hiszem, hogy boldog lesz, de nem tudtam megkérdezni sem, őt telefonon sem lehet elérni, és már csak hetente egyszer rendel államiban, ahova az ország minden pontjáról küldik a betegeket, magánrendelése meg nincs… Hát akkor így járt, más utakra tereltem a dolgot. Remélem azért nem szedi le a fejemet.



Nagyjából ennyi van most lombik fronton.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése