...............................................................

...............................................................
...............................................................

2014. április 11., péntek

És akkor a konkrétumok...

Na de ne csak lelkizzünk, lássuk, mi is történt ténylegesen.

Tehát februárban megszületett az elhatározás, és követték a tettek:

1. Rövid tanakodás, és internetes helyzetfelmérés után a Kaáli mellett döntöttem, és kértem időpontot. 1 hónappal későbbre, március közepére kaptam is.

2. Ideje volt az elhanyagolt inzulinrezisztencia kérdéskört is elővenni. Február elején hál' istennek Ő elhatározta, hogy némi diétával meg kellene szabadulni az alakunkba szervesen beépült karácsonyi sütiktől végre, így a saját fogyókúrázásomat megspékeltem kicsit, és máris kész volt nagyjából az IR diéta. Ez tehát pipa volt, de persze kértem időpontot vérvételre és a dokihoz is.

A vérvétel lelete hamar meglett, nagy meglepetés nem volt rajta, vagyis de. A prolaktinom jó vacak volt, de előtte már nagyon rendetlenül, alig-alig szedtem a gyógyszert. Az inzulin és cukor viszont az 1 hónapnyi diétát követően máris nagyon szépen alakult. TSH-t, antitestet, pajzsmirigyhormonokat és amh-t kértem még, tudván, hogy a lombikhoz is kell. A TSH elég sok volt, 5 körül, babához 1-1,5 körül jó, szóval nem kérdés, hogy nem túl jó a lelet, de a többi pajzsmirigy vonatkozású érték is érdekes volt...

Előbb a Kaáliban volt jelenésem. Előadtam magam a dokinak. Hát szegénynek párszor fennakadt a szeme: hiperprolactinaemia, endometriózis, IR, pajzsmirigyalulműködés... Remélem szereti a kihívásokat, mert innen szép nyerni... :)
Na, erre ő is előadta magát: sorolta milyen vizsgálatok kellenek, milyen hormonszinteket kell beállítani (a TSH max. 3 lehet, ez volt a legfőbb célkitűzés) az induláshoz. Ami pedig november....
Kissé lepadlóztunk, mert az még 8 hónap. Aztán persze rögtön kiderült, hogy most nagy tavaszi leárazás van, és akciósan a nem OEP támogatott verzió "csak" 95 ezerbe kerül. Mivel a gyógyszerek egy "menetben" még támogatottan is 100-130 ezerbe kerülnek, ez már igazán bagatell... Hát igen, 20 hónap sikertelenség után ez már szinte tényleg bagatell, csak csináljuk végre, így természetesen rábólintottunk.
Gyors egyezkedés következett, hogy akkor mikor, mert persze a doki még szabira is megy, stb. Kijött, hogy az április közepén esedékes mensikor lehetne kezdeni a fogamzásgátló szedést, majd a stimulációt, és valamikor május közepe táján lehetne a petesejt-leszívás, majd a megtermékenyített embriók visszaültetése. Szeretem májust, plusz márciusban is kellően közelinek hangzott, így belementem.

Egyetlen aprócska gond volt - jó 1 hónapom volt az alábbiak beszerzésére illetve teljesítésére:

Nekem:
Cytológia
Chlamydia teszt
HIV, Hepatitis B és C szűrés
3. ciklusnapi hormonok (prolaktin, TSH, LH, FSH és ösztradiol)
Altatáshoz EKG, nagylabor, mellkas röntgen
Mell ultrahang
Endokrinológiai konzultáció: prolaktin és TSH, valamint pajzsmirigyalulműködés rendbetétele (TSH-t 3 alá szorítani)
Hiszteroszkópia, azaz méhtükrözés
új amh szint

Neki:
HIV, Hepatitis B és C szűrés
Spermiogram

Hát, ami ezután következett, azt szerényen csak logisztikai mesterműnek nevezhetném, mert 1 héttel az április közepére várható menzesz előtt, most szerdára minden a kezemben volt. 
Időközben persze az inzulinrezisztencia miatt is jártam dokinál, aki megerősítette, hogy IR rendben, csak diétáznom kell továbbra is, de a pajzsmirigyalulműködésem konkrétan autoimmun betegség, Hashimoto-kór. Isssteni, újabb diagnózis, most már 4 darab van, és mind meddőségi betegség... Sebaj, kaptam erre is gyógyszert, ami alig 2 hét után a kitűzött 3 helyett 1,7-re csökkentette a TSH-mat. Prolaktin szintén beállt, amh emelkedett, és teljesen jó, bár majd a doki megmondja (de a korábbi, alacsonyabb értékre sem mondta, hogy gáz lenne). :)

Most tehát ott tartunk, hogy szerdán volt a hiszteroszkópia,  azóta itthon vagyok táppénzen, mert azért csak műtét volt, és kicsit vérezgetek is. Azon szurkolok, hogy emiatt nehogy előbb jöjjön meg, mert hétfőn irány a Kaáli, vissza az összes lelettel, egyeztetésre és UH-s vizsgálatra. És ha a doki is mindent rendben talál, akkor felírja a fogamzásgátlót, és indul a protokoll!!! Kb. 5 nap múlva! El sem hiszem! Csak nehogy előbb megjöjjön.

Na, hát "mindössze" ennyi történt velem. Innentől ez egy lombikozós blog lesz, erre készüljetek! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése