...............................................................

...............................................................
...............................................................

2017. július 2., vasárnap

Életem első pozitív terhességi tesztje

A türelem terén sosem álltam jól, a lombikoknál meg pláne, ezt a régi olvasók jól tudják. :D Ezúttal nagyon igyekeztem, de egyszercsak elfogyott a cérna. Vettem Predictor Early-t, ami már 6 nappal a mensi elmaradása előtt is kimutathatja. Oké, tudom, az érzékeny tesztek vacakok, megbízhatatlanok. Egyébként a legkevésbé sem azok, de majd erről külön elmélkedem.

Szóval, FET+10, április legvégén, egy gyönyörű, nyáriasan meleg nap reggelén én bizony ellőttem ezt a tesztet. Aztán le sem tettem. Először a szokásos nem történik semmi. Kezdeném "feladni", na jó, a fene sem tartogatja ezt kézben 5 percig, majd később megnézem. És akkor valami halvány... Igen-igen, ott, a második csík helyén mintha történne valami! Megigézetten bámultam, már a szemem káprázott. Netán tényleg csak a szemem káprázott? Nem, ott az egy rózsaszín csíkocska! Halvány, de lassacskán erősödik. Kivágódóm a legkisebb helyiség 40 wattos izzós "fényárjából" a konyhába az áradó világosságba. Igen, ott van!!! Tényleg ott van! Minden szögből, egyételműen látszik. A fürdőben lámpafényben, még tükörből is! Sírok-nevetek, ugrálok, remeg a kezem, tördelem, jajjistenemezek. Nem hiszem el. Jajj, mennem kell dolgozni, ideje készülni. Próbálok öltözni, de fél percenként rebbenek vissza a pulton lévő teszthez. Igen, minden ellenőrzéskor megvan még a második csík. Lassan meg is szárad. Halvány, de jól látszik. Hiszen csak 5 nap múlva kellene tesztelnem a doki szerint, mégis mit is várhatnék ennél többet.
Aznap egész nap elvarászolt vagyok, néha felnevetek magamban, néha meg majd' sírva fakadok: ugye még este is ott lesz a csík, ha hazamegyek?
Igen, addigra teljesen megszáradt, és jól látszik. Izgatottan állok a Pasi elé, mondom-mutatom. Összeborulunk, együtt sírunk, végre sikerült! A 6. beültetés végre eredményes volt.
(Jajj, még most is teljesen összezavarodom tőle: amikor elkezdett előjönni a csík, heveny felindulsomban gyorsan egy Clearbluet-t is ellőttem - az halványabban talán, de szintén mutatta.)

Rutinos versenyző vagyok még akkor is, ha ilyesmit csak mások tapasztalatából ismerek: másnap reggel újabb teszt. Ez is pozitív, de lényegesen halványabb. Ez nem stimmel. Pörög az agyam: tudom, lehet az oka, hogy kevesebbet vagy többet ittam a két nap, nem ugyanakkor, ugyanannyi alvás és nempisilés után csináltam. Tudom, hogy lehet rá magyarázat, mégis azonnal szíven üt a sziklaszilárd érzés: baj van! Nagy baj van! Nyugtatom magam, ezt neki nem is mondom most még el, majd holnap megnézem újra, meglátjuk. Egész nap kényszeredetten mosolygok, ahányszor ő megsimogatja a pocimat. Rettegek. Másnap újabb teszt. Én hülye, nincs már azonos márkájú. Clearblue-ból van még, és már csak normál 25-ös. Clearblue olyan halvány, hogy azt már lassan bízvást negatívnak lehet nevezni. 25-ös szintén. Valamicske talán látszik rajta, de annyi, amit szinte mindig szoktam látni. Oké, a 25-össel még mindig csak napok múlva kellene csak tesztelnem a doki utasítása szerint, de azért... Most már elmondom neki is: halványodnak a tesztek. Még lehet remény, de fel kell készülnünk, hogy ez ennyi is volt. Oké, akkor holnap megyek vérvételre, megbeszéljük. Másnap reggel még előtte ellövöm az utolsó, intézetis 25-öset. Nagyon-nagyon halvány. Mostanra ennek nem ilyennek kellene lennie, már 3 napja az első pozitív tesztnek, azóta fel kellett volna erősödnie...
Elmegyek a vérvételre. Az eredményt nem várom meg, ilyenkor órákig tart, majd a doki felhív.
Hív is: a HCG 10... Egyeztetünk, hogy hányadik napon vagyok, majd mély sajnálatát fejezi ki, de hagyjam abba a progeszteront.
Zokogva hívom Őt: ennyi, ez a csoda csak 3 napig tartott. Aznap van a születésnapom, és a szívem megszakadt.

2 megjegyzés:

  1. Nehez mit irni. Nekem 9 beultetesem volt. A 6.nal egy napig volt pozi a teszt(ha ez egyaltalan lehetseges). Aznap volt a szulinapom. Meg mindig emlekszem a napra. Azert a 3 napig pozi legalabb megmutatta hogy valami el tudott indulni. De lehet Te nem igy latod ezert sajnalom, ha ez egy nem tul empatikus megjegyzes volt a reszemrol. Az a baj, hogy elfelejtettem a torteneteteket. Azt latom, hogy van endod. Az nem tul jo, mert a gyulladas nem kedvez a dolgoknak. Hallottal mar az LDN-rol, nem akarod kiprobalni? Jo endora, IR-re(en le tudtam tenni mellette a metformint). Volt immun iranyu kivizsgalasod? Es egyebek? Veralvadas stb? Nehez egy ut ez, de nem adjuk fel. <3

    VálaszTörlés
  2. Szia Csigusz! Semmi gond, szó sincs róla, hogy nem lennél empatikus. Én a magam részéről nagyon örültem, hogy akkor is ilyen türelmetlen voltam a teszteléssel, és kiderült, hogy valami legalább elindult...
    A sztori alapkövei egyébként: hyperprolactinaemia (pontosabban prolaktinóma, azaz prolaktint túltermelő jóindulatú daganat az agyalapi mirigyben), autoimmun pajzsmirigyalulműködés (elvileg konkrétan Hashimoto), enyhe fokú IR (még sosem szedettek velem rá gyógyszert) és endo. Az LDN-ről még nem hallottam, majd megnézem, köszi. Vizsgálatokban volt Leiden-mutáció (véralvadásos panel), ott van mutáns gén, evileg csak a folsav felszívódást befolyásolja, de volt olyan, amikor FET-nél (vagy a teljes stimunál?) végig véralvadásgátlóztunk, de az sem hozott eredményt. Néztünk baketériumokat mindenfélét, kariotpizálást, laktózintoleranciát, meg sok mindent. Egyedül ureaplazma jött ki, emiatt többnyire (most is) FETnél kapok Doxycyclint. Az immunirányú vizsgálatokról írhatnál, ha kérhetem, mert más is említette már, de erről fogalmam sincs, hogy mit jelent pontosan.
    Köszi szépen!
    Veled mi újság, Belgiumban jutottatok valamire?

    VálaszTörlés